El Papa Francesc nomena Margarita Bofarull membre del Consell directiu de la Pontifícia Acadèmia per a la Vida

17 octubre 2022
Margarita Bofarull

El Papa Francesc ha nomenat catorze nous membres ordinaris i ha renovat el Consell directiu

El Papa ha nomenat cinc nous membres del Consell directiu segons ha informat l'oficina de premsa del Vaticà: Monsenyor Noël Simard, bisbe de Valleyfield, el Canadà); Monsenyor Philippe Bordeyne, degà del Pontifici Institut Teològic Joan Pau II per a les Ciències del Matrimoni i la Família; el pare Jacques Koudoubi Simporé, M.I., rector de la Universitat de Sant Tomàs d'Aquino i director del Centre de Recerca Biomolecular Pietro Annigoni a Ouagadougou (Burkina Faso); Margarita Bofarull Buñuel, R.S.C.J., presidenta del Patronat de l'Institut Borja de Bioètica-URL i professora de Teologia Moral en la Universitat Centreamericana José Simeón Cañas en Antic Cuscatlán (El Salvador); Professora Laura Palazzani, professora de Filosofia del Dret en la Universitat Lliure Maria Santissima Assunta de Roma

Assemblea al febrer

La Pontifícia Acadèmia per a la Vida, prepara la pròxima Assemblea prevista del 20 al 22 de febrer de 2023, sobre el tema "Convergir en la persona. Tecnologies Emergents per al Bé Comú. “És un tema de summa importància per a aquesta ineludible reflexió ètica davant un món que està canviant profundament davant els nostres ulls, en els últims anys, i en el qual una reflexió capaç de parlar a dones i homes a la recerca de sentit i esperança per les seves vides”, explica el comunicat, signat pel president monsenyor Vincenzo Paglia i el canceller Renzo Pegoraro.

“En aquest sentit, és important que dones i homes amb competències en diverses disciplines i de diferents contextos ingressin a la Pontifícia Acadèmia per a la Vida, per a un constant i fructífer diàleg interdisciplinari, intercultural i interreligiós. En nom de tots els Acadèmics, expressem un Agraïm de cor al Papa Francesc per l'atenció amb la qual segueix el nostre treball. I reafirmem el nostre compromís de portar al nostre món aquesta inspiració i vocació profètica basada en l'Evangeli, per a promoure la vida humana sempre i a tot arreu”.

Apunts biogràfics

Margarita Bofarull Buñuel va néixer a Barcelona el 2 de febrer de 1961. Ha estat provincial de la Província d'Espanya Nord de 2005 a 2011. Va exercir de vicepresidenta de la Conferència Española de Religiosos (CONFER) de 2009-2013. És llicenciada en medicina i cirurgia per la Universitat de Barcelona (1985) i llicenciada en teologia per la Facultat de Teologia de Catalunya (1992). Va realitzar un Màster en teologia moral per la mateixa Facultat (1994) i un Postgrau en medicina tropical per la Universitat de Barcelona (1996).

Ha exercit la medicina en diferents ambulatoris, hospitals i centres de salut de Barcelona i d’Ayaviri (altiplà Perú). És presidenta del Patronat de l’Institut Borja de Bioètica-URL, professora de Moral de la Facultat de Teologia de Catalunya i de la Universitat Centreamericana José Simeón Cañas (UCA) d'El Salvador.