El papa nomena Margarita Bofarull membre ordinari de la Pontifícia Acadèmia per la Vida

12 febrer 2021

El Papa ha nomenat la religiosa catalana del Sagrat Cor de Jesús, presidenta del Patronat de l’Institut Borja de Bioètica-URL, Margarita Bofarull, membre ordinari de l'Acadèmia Pontifícia per la Vida, segons ha informat l'oficina de premsa del Vaticà.

L'objectiu d'aquest òrgan és estudiar els principals problemes de biomedicina i dret, relatius a la promoció i a la defensa de la vida, sobretot, en la relació directa que aquests tenen amb la moral cristiana i les directives del Magisteri de l'Església.

Margarita Bofarull Buñuel va néixer a Barcelona el 2 de febrer de 1961. Ha estat provincial de la Província d'Espanya Nord de 2005 a 2011. Va exercir de vicepresidenta de la Conferencia Española de Religiosos (CONFER) de 2009-2013. Llicenciada en medicina i cirurgia per la Universitat de Barcelona (1985). Llicenciada en teologia per la Facultat de Teologia de Catalunya (1992). Màster en teologia moral per la mateixa Facultat (1994). Postgrau en medicina tropical per la Universitat de Barcelona (1996).

Ha exercit la medicina en diferents ambulatoris, hospitals i centres de salut de Barcelona i d’Ayaviri (altiplà Perú). És presidenta del Patronat de l’Institut Borja de Bioètica-URL, professora de Moral de la Facultat de Teologia de Catalunya i de la Universitat Centreamericana José Simeón Cañas (UCA) d'El Salvador.