L'equip acadèmic de l'IBB imparteix dues comunicacions en el Congrés Anual de l'EACME a Varese (Itàlia)

09 setembre 2022

Sota el lema Potenciar el diàleg per a cobrir les llacunes de la bioètica la Conferència Anual 2022 de l'Associació Europea de Centres d'Ètica Mèdica (EACME) se celebrarà del 15 al 17 de setembre a la Universitat d’Insubria a Varese (Itàlia).

L'equip acadèmic de l’Institut Borja de Bioètica (IBB)-URL, membre fundador de la European Association of Centres of Medical Ethics (EACME), impartirà dues comunicacions orals en les diverses sessions paral·leles del seu Congrés Anual.

Montserrat Esquerda, directora de l’IBB, impartirà la conferència Ethical issues of the secondary use of genetic data in research on es tractaran els principals problemes ètics relacionats amb el consentiment, a causa de les dificultats del consentiment específic i als reptes ètics que representa el consentiment ampli que ha de garantir de manera exquisida que l'individu entén i accepta les condicions de reutilització de les seves dades genètiques, a més de l'anonimat, la confidencialitat, la necessitat de realitzar la recerca i la possibilitat de revocar el consentiment.

La segona conferència The reception of A. MacIntyre’s thought in Health Sciences a càrrec de David Lorenzo, membre de l'equip acadèmic, girarà entorn de la figura d’ Alasdair MacIntyre un dels autors més importants en l'ètica i la filosofia política contemporània. La conferència tractarà sobre la recepció del pensament de A. MacIntyre on conceptes com 'vulnerabilidad', “dependència”, “virtut”, més han influït en el camp de les Ciències de la Salut i en el camp de l'assistència sanitària (Bioètica, Medicina i Infermeria).

La Conferència Anual 2022 de l’EACME té com a principal objectiu reflexionar sobre el tema del diàleg per a cobrir les llacunes de la bioètica que són encara més evidents després de la pandèmia de COVID-19. L'emergència ha subratllat la gran necessitat de reflexions bioètiques, però al mateix temps ha posat de manifest la dificultat de la bioètica per incidir significativament en el debat públic i reflexionar enfront de vells i nous desafiaments.

L’Institut Borja de Bioètica-URL és una de les institucions fundadores de l'Associació Europea de Centres d'Ètica Mèdica (EACME) que des del seu inici en 1986 contribueix a la recerca i debat sobre les qüestions ètiques en la pràctica mèdica, la política sanitària i les ciències biomèdiques, així com nous enfocaments en l'ètica clínica, en l'ètica de la recerca i en la docència.

Lloc web de la conferència: https://eacme2022.it/