Nova proposta del CAFÈ BIOÈTIC!

18 abril 2023
Café Bioético

El pròxim dia 15 de juny a les 16h tindrà lloc una altra edició del “CAFÈ BIOÈTIC” amb el títol "Els aspectes ètics del garbellat neonatal".

Un dels debats actuals en Genètica és la seqüenciació genòmica en nounats. Gràcies a les tecnologies genòmiques, actualment és possible detectar malalties que un nounat pot sofrir a curt, mitjà o llarg termini. Algunes de les malalties que es detecten poden tractar-se. Uns altres, la majoria d'ells, no. Davant aquesta situació, sorgeixen moltes preguntes ètiques: és necessària o útil la seqüenciació del genoma complet en el garbellat neonatal? Qui hauria de guardar aquestes dades? Conèixer el risc de possibles malalties futures causa "discriminació genètica"? En fer una avaluació de nounats, hauríem de pensar també en altres membres de la família? L'objectiu d'aquesta comunicació és presentar un mapa de problemes o problemes ètics que sorgeixen en la seqüenciació del genoma en els nounats, i específicament en la seqüenciació del genoma complet.

Aquesta activitat està destinada al col·lectiu IBB Alumni i són uns espais de trobada de diàleg i debat sobre temes de màxima actualitat bioètica que anem oferint anualment.

Les sessions estan gravades en el nostre Campus Virtual i són d'accés per a tots els IBB Alumni que disposaran a més de bibliografia complementària.

Us animem a participar i compartir les vostres reflexions amb els altres IBB Alumni també en diferit.

Més informació a través del nostre Campus Virtual.