Taula rodona "Aspectes filosòfics, jurídics i ètics de la Gestació Subrogada"

09 maig 2023
Taula rodona

La gestació subrogada planteja una sèrie de qüestions ètiques i legals complexes. Des d'una perspectiva filosòfica, es discuteix si l'ús del cos d'una dona com a mitjà per a gestar un fill és èticament acceptable. En termes jurídics, sorgeixen interrogants sobre la regulació del procés, la determinació de la paternitat i la protecció dels drets de les parts incloent el nen nascut a través de la gestació subrogada. També es debat si la maternitat subrogada pot ser una forma d'explotació de les dones i si el pagament a les mares és ètic.

Amb la participacio de professionals del sector acadèmic i institucional de l'Institut Borja de Bioètica-URL:

• Francesc Torralba. Doctor en Filosofia, Teologia, Pedagogia i en Història, Arqueologia i Arts Cristianes. Director de la Càtedra Ethos d’ètica aplicada en la Universitat Ramon Llull.
  • Xavier Abel. Doctor en Dret. Magistrat del Jutjat de Primera Instància 14 de Barcelona (Família)
  • Margarita Bofarull, rscj. Llicenciada en Medicina i Cirurgia, Teologia. Presidenta del Patronat de l'Institut Borja de Bioètica.

INSCRIPCIÓ

Aquest esdeveniment és obert al públic i es realitza en el marc del VII UPDATE de l'Institut.