I Congrés de Bioètica San Juan de Dios España

12 abril 2024
Congrés Bioètica OHSJD

L'Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu a Espanya organitza el I Congrés de Bioètica amb el lema “Ètica, Humanització i Hospitalitat" els dies 1 al 3 d'octubre de 2024 a Madrid.

El Congrés tractarà diverses àrees temàtiques entre les quals destaquen:

• Ètica, Humanització i Hospitalitat
  • L'ètica de les organitzacions i del lideratge
  • Les aportacions, controvèrsies i reptes ètics de les noves tecnologies
  • L'ètica d'en contextos de vulnerabilitat

El Congrés s'oferirà presencial i telemàtic per vídeo-conferencia i estan convocats tots els Germans i Col·laboradors de l'Ordre dels Centres de la Província Sant Joan de Déu España.Per als participants externs la inscripció tindrà un preu que poden conèixer en la Web del congrés.

L’Institut Borja de Bioètica-URL col·laborarà en l'organització de l'esdeveniment, formarà part del seu Comitè Científic i diversos membres del seu equip acadèmic participaran en el Congrés:

• Montserrat Esquerda, directora, ponent en la Mesa: "L'ètica de la incertesa en l'assistència sociosanitària en escenaris d'emergències i en pandèmies.
  • Margarita Bofarull, presidenta del Patronat, moderarà la Mesa "La bioètica de la injustícia ambiental: implicacions ètiques, legals i clíniques dels entorns insalubres: aportacions des de l'Hospitalitat".
  • Francisco José Cambra, professor de l'equip docent, serà ponent en la Mesa "El distrès moral del professional en la pràctica clínic-assistencial".
  • Francesc Torralba, filòsof, teòleg, director de la Càtedra ETHOS-URL i professor de l’Institut Borja de Bioètica pronunciarà la conferència de clausura "Dilemes ètics en la pràctica de l'Hospitalitat".

El Congrés també ofereix la possibilitat de presentar comunicacions científiques les normes de les quals estan disponibles en la Web i hauran d'enviar-se a través d'aquesta. Poden ser exposades tant en modalitat presencial com virtual.

MÉS INFORMACIÓ I INSCRIPCIÓ: