Ètica per al món real

Peter Singer actualment és catedràtic de bioètica a la Princeton University i professor a la University of Melbourne. En el seu llibre, Ética para el mundo real. 83 artículos sobre cosas que importan, recull una selecció d’articles d’opinió publicats en diferents rotatius de renom com The New York Times, The Guardian o New York Daily News. La majoria dels articles han estat publicats a la plataforma d’editors i de premsa Project Syndicate, una associació sense ànim de lucre que condensa la major font d’articles d’opinió del món.

12 04 24

L'Orde Hospitalari de Sant Joan de Déu a Espanya organitza el I Congrés de Bioètica amb el lema “Ètica, Humanització i Hospitalitat" els dies 1 al 3 d'octubre de 2024 a Madrid.

El Congrés tractarà diverses àrees temàtiques entre les quals destaquen:

15 04 24

L'Institut Borja de Bioètica-URL organitza, en el marc del Màster Universitari en Bioètica, la masterclass en línia “Bioètica: quan la ciència no és suficient” que tindrà lloc el 22 de maig de 2024, a les 16.30 h.

L’adolescent amb problemes de salut mental i addiccions en el sistema judicial juvenil: aspectes ètics

La realitat de la delinqüència juvenil en la nostra societat segueix essent una qüestió poc avaluada i estudiada, estigmatitzada. No hi ha massa fòrums que presentin una visió objectiva i real de la problemàtica de l’adolescent transgressor. La situació és encara més desconeguda amb relació a l’abordatge, el tractament i la rehabilitació d’adolescents amb problemes de salut mental i addiccions i conductes transgressores.

Justícia i dependència

A la societat li costa moltíssim reconèixer el vincle entre la justícia i la dependència. Paradoxalment, no succeeix el mateix amb les famílies, on en l’interior de les quals les dones –sobretot elles– s’han fet càrrec de les atencions a les persones dependents des de la mateixa existència de la institució familiar.

19 03 24

El pròxim dia 3 d'abril a les 16.30h tindrà lloc una altra edició del “CAFÈ BIOÈTIC” amb el títol "Ètica en temps foscos: la proposta de Markus Gabriel".

Posar-nos en situació. Esclat

Un pensador com Hans Jonas va arribar a proposar com a «motor» de la responsabilitat, en la nostra època, el que ell va anomenar «heurística de la por». La por ens mou, ens motiva, ens posa en marxa; fa que reaccionem i que siguem més prudents. Doncs bé, el cinema és un mestre per explicar magníficament la por, per mostrar-la